آخرین اخبار
کد مطلب: 146766
قاضي‌زاده هاشمي: دولت سيزدهم پيگير رفع مشکلات جامعه ايثارگران است
تاریخ انتشار : 1400/08/12 23:22:55
نمایش : 572
معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: پيگيري مسائل و مشکلات مرتبط با سه ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از جامعه ايثارگران در اولويت و دستور کار دولت سيزدهم است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛  سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي چهارشنبه شب در حاشيه ديدار با خانواده سردار شهيد الياس ارجمند و جانباز ۷۰ درصد شيروان ولي‌زاده در شهرستان لردگان گفت: ۳۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر از جامعه ايثارگران در سراسر کشور به مسکن نياز دارند و براي تامين مسکن اين قشر، دولت از طرح جهش مسکن مصوب مجلس شوراي اسلامي بهره‌گيري مي‌کند.

وي افزود: تاکنون ۲۸۲ هزار نفر از جامعه ايثارگران در سامانه‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور براي درخواست اشتغال نام‌نويسي کرده‌اند.
قاضي‌زاده هاشمي تصريح کرد: دولت، رفع مشکل استخدام و مسکن جامعه ايثارگران کشور را به‌عنوان ۲ موضوع اولويت‌دار ويژه در دستور کار قرار داده است.
وي با اشاره به برنامه‌ريزي براي تبديل ۱۹ هزار و ۸۰۰ گلزار شهدا در کشور به حرم‌هاي مطهر و مراکز فرهنگي و مذهبي با همکاري استان‌ها و شهرداري‌ها يادآور شد: براي اجراي اين طرح تاکنون يک‌هزار گلزار شهيد در سراسر ايران شناسايي و پيش‌بيني شده است.
معاون رييس‌جمهوري و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور اظهار داشت: در روند اجراي اين طرح گلزار شهداي کرمان مزين به مزار سردار سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و گلزار شهداي يزد در اولويت قرار دارد.
قاضي‌زاده هاشمي تاکيد کرد: در سفر به چهارمحال و بختياري با مسائل خاص اين استان پيرامون ايثارگران آشنا مي‌شوم.
وي افزود: کاروان پياده لردگان با حرکت در ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۶۵ توانست يک هفته بعد در خط مقدم جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور يابد و افتخارآفريني کند و  مسير ايثار، شهادت و فداکاري در کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، سردار شهيد الياس ارجمند ۱۰ مردادماه ۱۳۳۹ در روستاي دشت پاگرد شهرستان لردگان به دنيا آمد و تا پايان دوره کارداني در رشته علوم و فنون نظامي تحصيل و در رشته ورزشي تکواندو فعاليت مي‌کرد.
وي ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۶۴ با سمت فرمانده اطلاعات عمليات تيپ ۴۴ قمربني‌هاشم (ع) در منطقه فاو عراق بر اثر اصابت ترکش به سر شهيد شد.
مزار او در گلزار شهداي روستاي خنگ مال‌خليفه شهرستان زادگاهش قرار دارد.
همچنين شيروان ولي‌زاده جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس است.
وي ۹ شهريورماه ۱۳۴۷ در روستاي ماشمي شهرستان لردگان متولد شد و ۲۲ دي‌ماه ۱۳۶۵ به‌عنوان نيروي بسيجي داوطلبانه در عمليات کربلاي پنج بر اثر اصابت ترکش عارضه مجروحيت گنگي و فلج هر ۲ پا و دست‌ها را دارد.
معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور براي سفري ۲ روزه وارد چهارمحال و بختياري شد.
اداي احترام به مقام والاي شهدا  لردگان، حضور در هشتمين يادواره شهداي سرداران، فرماندهان و ۲۸۶ شهيد شهرستان‌هاي لردگان و ديدار با ۲ خانواده شهيد و جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس از برنامه‌هاي روز نخست سفر سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي به چهارمحال و بختياري به‌شمار مي‌رود.
حضور در گزار شهداي شهرکرد و اداي احترام به مقام والاي شهيدان چهارمحال و بختياري، افتتاح آسايشگاه جانبازان، حضور در همايش ايثارگران، شرکت در جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و حضور در شوراي اداري بنياد شهيد و امور ايثارگران استان از برنامه‌هاي روز دوم سفر معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور به بام ايران است.
چهارمحال و بختياري در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهيد تقديم جمهوري اسلامي ايران کرده است.
چهارمحال و بختياري ۱۰ شهرستان و نزديک به يک ميليون نفر جمعيت دارد.
لردگان در ۱۷۰ و خانميرزا در ۱۶۰ کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري واقع شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس